A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk.
Friss hozzászólások
Rólunk

Az Acepromotion már 2000 óta jelen van a reklámajándék tárgyak piacán. Cégünk ez alatt az idő alatt igen nagy tapasztalatra tett szert az egyedi reklámajándék tárgyak kivitelezésében. Kínálatunkban egyaránt megtalálhatja az elterjedt megoldásokat, mint például reklámtollakat, bögréket, pólókat és sapkákat, pendrive-okat, mobiltelefon- és számítástechnikai kiegészítőket, és a teljesen egyedi, személyre szabott megoldásokat is. Válasszon céges, logóval ellátott reklámajándékot több, mint 30 kategóriánkból, vagy kérje szakértő munkatársunk segítségét, hogy ráleljen arra az ajándékötletre, mely leginkább illik vállalkozásához.

A reklám története I. – az első korszak

Szerző M. Laura 2016. 09. 28. 0 Hozzászólás(ok) Reklámajándék cikkek,

A reklám mára alapvető része az életünknek, folyamatosan szembe jön az utcán, az újságok lapjain köszön ránk, a televízióban, rádióban népszerűsít és az interneten is folyamatosan ránk talál. Biztos mindenki találna otthon olyan tárgyat, amit promóciós ajándékként kapott valamikor, valahol, valami mellé. A márkajelzés szintén reklám, hiszen aki látja a terméket, tudni fogja általa, hogy mely gyártóé. A reklám kialakulása nagyon régre vezethető vissza. A kezdetekben még nem volt tudatos reklámtevékenység, csupán sok idő elteltével fedezte fel magának a modern ember a reklámok nyújtotta lehetőségeket, és azóta is csiszolja a módszereit.

reklámajándék története

                A reklám fejlődésében az egyiptomiak, Gutenberg és az angolok tettek le mérföldköveket még a legelején.  A történet két korszakra bontható. Az első korszak, mely a reklám megjelenését, kialakulását és fejlődésének első korszakát öleli fel. Ebből az első fennmaradt és bizonyító jellegű emlék egy rabszolga szökésére figyelmeztető egyiptomi papirusztekercs, melyet jelenleg a British Múzeumban őriznek.  Ez után egy hatalmas időbeli szakadék van, egészen Kr. e. IV-III. századig nincs semmi feltárt lelet. Az említett századokból viszont számos bortartó edény maradt fenn, melyeken már hatékony reklámok láthatók, igaz még csak amolyan kezdetlegesek, nem is reklámozási, inkább informatív célra. A bortartó edényeken ugyanis a bor származási helye, évjárata, esetleges elnevezése és készítőjének neve volt látható, általában bevésett formában. Ezek az információk a mostani címkékhez hasonlóan arra voltak hivatottak, hogy a borok kedvelői (ekkoriban is szép számmal voltak) megismerjék „névről” a számukra ízletes borokat és legközelebb is abból vásároljanak, valamint meg tudják nevezni, melyiket isszák szívesen, így szóbeszéd útján lényegében reklámozták a terméket.

Reklámajándék az ókorban

                A valóban reklám célt szolgáló, figyelemfelkeltő, népszerűsítő tevékenységek az ókori Görögöknél is inkább szóbeli felhívások voltak. Kezdetben az ilyesmi csakis vallási propaganda lehetett, vagy éppen toborzás katonának, harcosnak, bár ezek kevésbé számítottak hivatalosnak. Az ókori rómaiaknál lehet először utcai plakátokkal, kiírásokkal találkozni. A szóbeli felhívások és a plakátok mind utcai, köztéri dolgok, éppen ezért a köztéri reklám tekinthető a mai reklám ősének.  Ekkoriban, sőt már az ókori Egyiptomban is nagy szerep jutott az úgynevezett BTL, azaz below the line eszközöknek, amik nem mást takarnak, mint az eladók személyes meggyőző képességét és a vásárokat, melyeken mindenki népszerűsíthette termékeit, szolgáltatásait, főleg piaci ordibálással, bár erről írásos bizonyíték nem maradt fenn, csupán erre utaló rajzok, falvésetek kétséges utalásaiból következtethetünk.

                A reklám fejlődésében hatalmas mérföldkő volt a nyomtatás elterjedése, így Gutenberg e téren is nagyot alkotott, bár valószínűleg nem marketing célok vezérelték.  A fordulat pontos dátuma 1483. Még mindig az első korszakban vagyunk, a kezdeteleges promóciók már széles körben terjeszthetők voltak, hiszen a nyomtatás megjelenésével ugyanaz a szöveg egyszerre sokakhoz jutott el, maradt meg. Igaz, ekkoriban még az írástudatlanok voltak nagyobb számban, ezért még mindig a szóbeli reklámozás volt hatékonyabb, hiába jött létre az első tömegmédium, a nyomtatott sajtó.

                Az első szórólapot az angolok készítették el a XV. században, majd a XVII. század közepén megjelent az első sajtóhirdetés. A Franciák sem akartak lemaradni, náluk jelent meg az első, sikeresen működő és hatékonynak számító hirdetési újság, szintén a XVII. században.  Ezt egy hamburgi, csak hirdetéseket tartalmazó napilap előzte meg 1763-ban, ami nagyon hamar tönkrement.  Hiába volt nyomtatott sajtó és hirdetések, még mindig nem volt konkrét reklámipar, sőt reklámszerkesztés sem.  Az újságokat vállalkozók irányították, a hirdetések csupán információt közöltek, mivel az újságok szerkesztői készítették őket, megbízásra. 

Ipari forradalom

                Az ipari forradalom a tömegtermelést indította útjára, mely megkövetelte, hogy a gyártók, termékeik népszerűsítése és a profit kitermelése érdekében megszólítsák a tömeget. Ekkortól lehet valódi reklámokról beszélni, hiszen a hirdetések már jól szövegezett, ötletességet sejtető, fontos tényezők voltak, melyek hozzásegítették a termelőket, gyárosokat termékeik szélesebb körben való értékesítéséhez. Itt zárul a reklám első korszaka, ezt követően már kialakul a jelenlegihez hasonló, folyamatosan fejlődő marketing.

Hamarosan folytatjuk....

Címkék: reklámajándék

Írd meg véleményed