A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk.
Friss hozzászólások
Rólunk

Az Acepromotion már 2000 óta jelen van a reklámajándék tárgyak piacán. Cégünk ez alatt az idő alatt igen nagy tapasztalatra tett szert az egyedi reklámajándék tárgyak kivitelezésében. Kínálatunkban egyaránt megtalálhatja az elterjedt megoldásokat, mint például reklámtollakat, bögréket, pólókat és sapkákat, pendrive-okat, mobiltelefon- és számítástechnikai kiegészítőket, és a teljesen egyedi, személyre szabott megoldásokat is. Válasszon céges, logóval ellátott reklámajándékot több, mint 30 kategóriánkból, vagy kérje szakértő munkatársunk segítségét, hogy ráleljen arra az ajándékötletre, mely leginkább illik vállalkozásához.

A reklám története II. – a második korszak

Szerző M. Laura 2016. 10. 01. 0 Hozzászólás(ok) Reklámajándék cikkek,

A reklám története két korszakra osztható. Az első korszak itt olvasható. A jelenlegi régészeti eredmények az ókori Egyiptomig vezetik vissza a reklám elterjedését, majd át a görögökhöz, rómaiakhoz, Gutenberghez és az angolokhoz. A reklám fejlődésének első korszaka az ipari forradalom reklámjaival zárul, innen folytatódik a történet, mégpedig a második korszak első nagy nevével, Thomas J. Barratt-tel (1841 – 1914), akit a márka-reklám atyjának tartanak.  Az úriember a Pears szappant vitte sikerre, egyszerű, ám újdonságnak számító és igen hatékony módszerével.  Barratt a szappan a felsőbb osztályok eleganciájával, igényeivel kívánta összefüggésbe hozni, így téve azt luxustermékké. Úgy oldotta meg ennek promótálását, hogy megvásárolta néhány olyan korabeli festmény szerzői jogát, amely e körökben volt divatos, és ezeket a képeket használta fel a szappan népszerűsítésére úgy, hogy rákomponáltatta a márkafeliratot vagy éppen a szappant.  Az egyik ilyen, ma is ismertebb festmény John Everett Millais, angol prerafaelita festő festménye a Bubbles, azaz Buborékok. A kép nagyon jól illik a szappan témaköréhez, mert egy a hatalmas szappanbuborék bámulásába feledkezett kisgyereket ábrázol.  Erre Barrett egyszerűen, feltűnően ráíratta, hogy Pears Soap. Egy érdekesség ebből az időből, Londonból: 1848-ban a postakocsik oldalán üvegablakra festett reklámokat lehetett látni, melyeket belül gyertyák világítottak meg.

Postakocsi reklámmal

Az első reklámügynöki  tevékenység a XIX. század közepén alakult ki, mikor valaki első ízben vásárolt nagyobb reklámfelületet, majd nyereséggel adta el. Ezt tekintik sokan az első reklámügynökségnek, mely még csak egyszemélyes volt.  A század második felében mindez rohamosan fejlődött. Egyes cégek már azt is vállalták, hogy a reklámfelületet elkészítik. 1870 körülre tehető a reklámszöveg írás, mint szakma megjelenése. Nem tanult szakma, de pénzt hozó tevékenység volt, melyet elsőként Charles Austin Bates végzett. Bates reklámszövegeket fogalmazott meg bizonyos összeg fejében.  Az első, mai értelembe vett reklámügynökség, Calkins és Holden néven 1890-ben jött létre.  Az első PR ügynökség pedig 1905-ben alakult, Parker&Lee néven.

A gazdaság fejlődés létszükségletté tette a reklámot, a publicitást, így a XX. századra már egészen fejlett volt a plakátművészet, az újsághirdetések. A plakát elárasztották a városok utcáit, ám eleinte nem voltak látványosak, azonban nem kellett sokat várni a művészet megjelenésére sem. A század végéra külföldön és itthon is neves művészek készítettek plakátterveket a nagyobb, nevesebb cégek, gyártók számára, így jött létre a reklám, mint esztétikai ráhatás.

reklámügynökség

A reklám fejlődése szorosan kapcsolódik a technikai eszközök fejlődéséhez, hiszen az új eszközök újabb lehetőségeket, fejlődést hoztak a reklámiparba is. A kommunikációhoz valamiféle médium szükséges. Eleinte az írásos sajtó, az utca hirdetőtáblái szintén írásos és képi eszközökkel kihasználva, majd jött a rádió és televízió, melyben ugyanolyan úton, ahogy az írott sajtóban meghonosodtak a reklámok, hirdetések.  Az első igazi televíziós reklám a Gibbs fogkrém reklámja volt az USA-ban, 1955-ben. Napjainkban a televíziós és rádiós, valamint újságban megjelenő reklámok alapvetően számítanak, de egyre inkább eléjük furakodik az internet. A reklámkommunikáció, az online marketing egyre nagyobb teret hódít és mivel az internet mindenki számára az első számú médiává növi ki magát valószínűleg igen hamar, a reklám jövője is itt keresendő. Mindezek mellett nem elhanyagolható az utcán velünk szembe jövő, vagy a használati tárgyainkon látható reklám sem, mert ezek itatják bele tudatunkba az adott márka, szolgáltatás létezését, ezért a reklámajándékok kora soha nem lesz leáldozóban.

Írd meg véleményed